Manuel

Lluís

Josep Mª

Folch i Torres

L'escriptor per a infants i joves més popular de Catalunya, principal col·laborador del setmanari "En Patufet" i l’autor més prolífic del teatre català per a infants.

Ignasi

Folch i Torres

Escriptor i periodista. Fundà les revistes "Futurisme" i "Actualitats" i l'Associació d'Amics de la Música.
Va ser director de la revista "D'Ací D'Allà" i fou redactor de la Revista Musical Catalana.

ignasi

Joaquim

La Nostra Fundació

L'objectiu principal de la Fundació és aplegar i conservar en un Arxiu-Museu accessible al públic i als estudiosos les obres i el material bibliogràfic dels cinc germans Folch i Torres.

Els Germans Folch i Torres

Els germans Manuel, Lluís, Josep M., Ignasi i Joaquim Folch i Torres constitueixen el cas paradigmàtic d'una família tots els components de la qual sentiren vocació per les lletres i les arts, procurant servir la cultura del nostre país en la mesura de les respectives capacitats.

Patronat

Format per descendents dels germans Folch i Torres, el nostre Patronat incorpora també experts de la seva obra o dels camps de la cultura en què van destacar. La seva missió és la de vetllar per el compliment dels objectius de la Fundació.

Fer-se Soci

Ajudeu-nos a portar a terme els nostres objectius, fent-vos socis de la Fundació. Col·laborareu així a fer-la més independent i dinàmica, ampliant el nombre i l’abast de les seves activitats tot rebent-ne la més completa informació.

Arxiu

La Fundació manté un arxiu documental i fotogràfic, en constant expansió, consultable telemàticament que posa gratuïtament a disposició dels estudiosos i del públic en general.

Monogràfics

Recull d’estudis sobre temes relatius a l’obra dels germans Folch i Torres i generats a partir de recerques produïdes en l’àmbit de la pròpia Fundació o en congressos, exposicions, etc.

Notícies

L’arxiu de premsa de la Fundació aplega les diverses notícies aparegudes al llarg dels anys en els mitjans d’informació en relació a l’obra dels germans Folch i Torres o de la pròpia Fundació.

El Museu

El museu de la Fundació mostra l'obra i la vida dels cinc germans Folch i Torres a través d'una exposició permanent a la sala romànica de la planta noble del Castell de Plegamans. Trobareu mostres dels llibres que van publicar, revistes que van dirigir i els records més diversos de la seva vida privada.

La nostra botiga

La Fundació disposa d'una botiga online d'obres editades dels germans Folch i Torres. Trobareu biografies i estudis, còmics, contes, novel-les d'aventures i d'adults, objectes de regal, obres teatrals i edicions audiovisuals.

Veure tots els productes

img/ultimsescrits.jpg

Últims escrits

Autor: Joaquim Folch i Torres

Editorial: Fundació Folch i Torres

23.00 €

Recull dels articles publicats a Destino entre 1952 i 1963. Rustica, 679 p.

img/2011-01-25-121850_tnBondia.jpg

Bon dia, pare

Autor: Ramon Folch i Camarasa

Editorial: Edicions 62

16.00 €

Josep M. Folch i Torres vist pel seu fill. Cartoné, 220 p.

img/2011-01-26-100433_aiguavall.jpg

Aigua avall

Autor: Josep Maria Folch i Torres

Editorial: Ara llibres

19.90 €

La història d'un amor impossible amb la Barcelona obrera de principi de segle XX com a teló de fons. Cartoné, p. 171

img/2011-01-26-111606_llibcal2004_xc.jpg

En Patufet (1904-1938) Antologia i Història

Autor: Col.lectiu

Editorial: Fundació Folch i Torres

19.90 €

Antologia dels 35 de vida del setmanari En Patufet. Rústica, 477 p.

On Som?

La Fundació Folch i Torres està situada al Castell de Plegamans, al municipi de Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental). La línia d'autobusos Sagalés ofereix un servei regular de transport entre Barcelona i Caldes de Montbui o Moià amb parades a Palau-solità i Plegamans (parada "Can Cortès"). El Castell es troba a uns 10 minuts de la parada “Can Cortès”, dalt d’un turó. Tant els cotxes particulars com els autocars de les visites poden arribar fins als jardins del Castell.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre la Fundació, notícies, activitats o qualsevol altra consulta, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres. Deixa'ns un missatge i et respondrem el més aviat possible.